zaterdag 2 november 2013

Gratis code voor autoradio: E27,- bespaard!

Afgelopen week begon de autoradio van onze auto ineens om een code te vragen. Blijkbaar had de radio even geen stroom gehad ofzo, en dan vraagt hij om een code als beveiliging tegen diefstal. Vul je het verkeerde code in, dan blokkeert de radio voor een tijd. De eerste keer blokkeert hij enkele seconden, maar de tijd loopt snel op naar enkele uren.
Persoonlijk vind ik het een idioot systeem, het is vooral vervelend voor autobezitters die het zoveelste code moeten bewaren. Voor dieven zal het vast een peulenschil zijn om zo'n radio te hacken.
Anyway, ik had de garage gebeld waar ik de auto had gekocht. Die hadden de code ook niet bewaard. Vervolgens hebben we alle garages gebeld waar deze auto ooit was geweest, maar niemand had het code. Het enige wat er dan opzit, is de radio eruit halen en het serienummer noteren. Er zijn bedrijven die het code kunnen achterhalen, maar dat kost E27,-! Kan zoiets niet goedkoper?
Ja, dat kan! Op internet, maar het is wel zoeken tussen veel lugubere websites. Uiteindelijk kwam ik op Legija's Unlock Forum. Binnen een paar uur werd me gratis het code verstrekt!
Dus laat je niets wijsmaken over dure codes, gelukkig zijn er nog genoeg mensen op aarde geen zin hebben in het afzetten van onwetende burgers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten