zondag 15 december 2013

dress droideka

Op deze blog heb ik nog niet verteld dat ik het niet alleen leuk vind om dingen uit te rekenen, maar ik hou er ook van om zelf dingen in elkaar te knutselen. Het liefst gaat het hierbij om handige gebruiksvoorwerpen.


Zo had ik altijd krukje naast mijn bed staan om kleren op te leggen, maar ik merkte dat dit krukje snel overvol lag, omdat ik steeds wissel tussen nette kleren voor op het werk en oude kleren voor thuis. Ik hoorde dat er een oplossing voor bestond: een dressboy, een standaard waar kleren aan opgehangen kunnen worden. Voor 25 euro ofzo heb je er al eentje, maar het is natuurlijk veel leuker om er eentje zelf te maken. Het is dan namelijk mogelijk om een ontwerp te maken dat uniek is, en ik kan veel hout gebruiken dat ik gratis heb gekregen. Als ik nieuw hout had moeten kopen, dan was het niet rendabel geweest. Bovendien had ik op zolder nog een doos vol kleerhangers staan. Nog meer ingrediĆ«nten voor een originele dressboy. Na een paar avonden timmeren en zagen is dit het resultaat: een dress droideka!
Bron: starwars.wikia.com

Voor degene die Star Wars niet hebben gezien: een droideka is een gevechtsrobot op drie pootjes die kan opvouwen tot een groot wiel, zodat hij zich snel kan verplaatsen. Voor een impressie, zie dit filmpje.













Deze dress droideka is gemaakt van 7 driehoekige kleerhangers, 6 ouderwetse ronde kleerhangers, een paar kilo afvalhout en veel schroeven en lijm. Er kunnen 2 vesten, 2 broeken en 2 kleinere kledingstukken aan hangen en er is een plankje voor een boek of telefoon.

Zie ook mijn andere doe-het-zelf projecten

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen