donderdag 2 januari 2014

Mijn voornemen voor het nieuwe jaar: meer genieten

Rond het einde van het jaar ben ik zelden bezig met goede voornemens. Meestal bedenk ik me rond 1 of 2 januari wat een goed voornemen voor me is. Ook dit jaar bedacht ik me gisteren pas wat mijn voornemen zal zijn: meer ontspannen en meer genieten.

Het afgelopen jaar heb ik me vaak rot gerend om klusjes thuis te doen. Ik had in mijn achterzak altijd ene todo lijstje van minimaal 10 klusjes, zodat ik elk verloren uurtje eraan kon besteden. Soms was het zelfs zo erg dat ik onrustig werd als ik een kwartier niet wist welk nuttig ding ik kon gaan doen.
Dat moet dit jaar anders. Het afgelopen jaar is veel bereikt: onze financien zijn op orde, en we houden maandelijks voldoende over om wat af te lossen, er is veel achterstallig onderhoud gepleegd, een karrevracht aan oude spullen afgedankt, en we hebben mooie investeringen gedaan waar we lang veel plezier aan gaan hebben, zoals een nieuwere auto en een afdak achter het huis. Dus dit jaar wil ik meer tijd besteden aan leuke dingen. Het leven is namelijk veel te kort om de hele tijd mijn benen onder het lijf te lopen. In mijn geval ga ik:

-meer muziek maken: leren improviseren, leren op gehoor iets na te spelen.
-meer contact houden met kennissen.
-veel fietsen, maar ook vaak daarna een terrasje pakken.
-meer leuke dingen met het gezin gaan doen.
-vaker rustig op de bank gaan zitten.

2 opmerkingen:

  1. Hah, dit klinkt mij zeer bekend in de oren! Je hebt ook gelijk. Zodra de basis goed is, moet je ook gewoon gaan "leven"! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En stoppen met minder eten, stoppen met minder drinken ha ha ha.

    BeantwoordenVerwijderen