zondag 9 februari 2014

muziekstandaard, wijnrek en platenrek


Voor mijn rubriek doe-het-zelf ga ik deze keer 6 jaar terug in de tijd toen ik nog een klein appartementje in de grote stad had en waar mijn interesse voor zelf dingen maken begon. Nu lagen er in het fietsenhok enkele gordijnroedes van verschillende diktes, en enkele lattenbodems. Wat heb ik er van gemaakt?

  • Een muziekstandaard, geheel van gordijnroedes. Hier was het vooral de uitdaging om het allemaal stabiel en recht te krijgen: 
  • Een wijnrek, geheel gemaakt van lattenbodems. Hier zat vooral veel werk in de kruisverbindingen die mooi moesten klemmen, zodat er geen lijm aan te pas hoefde te komen. De ronde uitsparingen waren ook een hoop gedoe:
  •  En ten slotte een platenrek van de overgebleven lattenbodems. Ik vind het handig om te kunnen bladeren door de platen, vandaar dat de platen niet naast elkaar, maar achter elkaar staan:


Kortom: het fietsenhok was weer een stuk meer opgeruimd, en ik had mijn eigen persoonlijke meubilair! Ik heb je alle drie nog steeds in gebruik, al draai ik tegenwoordig iets minder platen. Het was de eerste keer dat ik iets van hout maakte na de handenarbeidlessen van middelbare school, dus wees niet te kritisch!

Zie ook mijn andere doe-het-zelf projecten

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen