vrijdag 6 juni 2014

pannendekselrek

Weer een doe-het-zelf project in de categorie van spullen opruimen.
Na het afronden van mijn dressboy alias dressdroideka, had ik nog steeds een hoop kleerhangers over. Het is mij opgevallen dat de meeste kleerhangers van erg sterk hout gemaakt zijn, dus erg geschikt om gebruiksartikelen van te maken. Overigens heeft het alleen zin als je kleerhangers gebruikt die je niet meer nodig hebt; als je er speciaal kleerhangers voor moet kopen, dan kan je beter een kant-en klaar product kopen.
Anyway, ik heb dus nog iets bedacht waar kleerhangers van pas kwamen, namelijk voor een pannendekselrek. Onze 8 pannendeksels slingerde altijd door de pannenkast. Soms lagen ze op elkaar gestapeld, maar deze stapel viel vaak met een hoop kabaal om. En soms zaten kleine deksels in te grote pannen, waardoor we eerst alle pannen moesten nazoeken om de juiste deksel te vinden.
Enfin, hieronder zie je het resultaat:


Door elke kleerhanger zijn drie gaten geboord, waardoor 3 stokken van kleerhangers doorheen zijn geregen. Het klemt voldoende, zodat weinig lijm nodig is. Helaas kwam ik erachter dat de kleerhangers niet allemaal exact dezelfde vorm hadden, dus ik heb wat aanpassingen moeten doen. Maar het resultaat is minder troep (kleerhangers) op zolder, een opgeruimde pannenkast, en weer wat geleerd over hout bewerken.

kosten: helemaal niets!

Zie ook mijn andere doe-het-zelf projecten

1 opmerking:

  1. wat een slim idee! Ik ga eens kijken of het me lukt.
    \Ik kende deze site nog niet, maar ik zag je aflosverhaal bij Min-of-meer. groetjes e

    BeantwoordenVerwijderen