dinsdag 5 augustus 2014

dresspiraat

Het afgelopen jaar heb ik een thematische dressboy gemaakt voor mezelf, in stijl van een star-wars robot, zie dressdroideka. Toen ons zoontje dat zag, wilde hij iets soortgelijks. In dit geval was ik het helemaal met hem eens, want dan zouden zijn kleren niet meer door zijn kamer slingeren.

Op onze vakantie had ons zoontje kennis gemaakt met Captain Popcorn, een soort zweedse variant van Piet Piraat. Bovendien had ik van iemand wat oude planken gekregen, omdat hij zijn dakbeschot

had vervangen. Genoeg ingredienten voor een dress-piraat!







Het ontwerp is gebaseerd op de cd die we van deze piraat hebben gekocht:
Vervolgens heb ik de piraat met de losse pols op de plank getekend en met de decoupeerzaag uitgezaagd. Zulke zaken moeten niet te nauwkeurig zijn, dat komt het speelse karakter niet ten goede:
 Vervolgens de boel in elkaar schroeven en schilderen, waarbij ik gelukkig een vierjarige knecht had:
En dit is het eindresultaat: op twee hoogtes zit een rekje waar kleren aan gehangen kunnen worden. Het idee is dat het dan lijkt alsof de piraat de kleren aanheeft. Bovendien is de haak-hand ook van een kleerhanger gemaakt. Zo is-ie met kleren:
Kosten: 4 euro voor acrylverf en kwasten van de Action, en een weekje elke avond gezellig klussen met onze piraat.

Even een vraagje: ik ben al een tijdje op zoek naar blogs van mensen die vergelijkbare dingen maken als ik. Kent iemand nog meer mensen die gebruiksvoorwerpen maken van afvalhout, en dit op internet delen? Alvast bedankt!

Zie ook mijn andere doe-het-zelf projecten

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen