zaterdag 6 september 2014

tuinschuur

Ik heb deze maand geen nieuw klusproject afgerond, dus komt er nu een project uit de oude doos. Wij hebben al een tijdje een moestuin, maar we hadden nog geen tuinschuurtje, dus het gereedschap lag altijd in de regen weg te rotten.

Totdat ik het vorig jaar genoeg afvalhout bij elkaar had gespaard om een schuurtje te bouwen. Het hout is onder andere afkomstig van een oud tuinhuisje, vandaar dat een een raam en schuine kanten bij zitten. Het vloeroppervlak is 150cm x 120cm. Het het dak is loopt schuin op van 130cm naar ongeveer 200cm.







De vloer bestaat uit trottoirtegels (die in een verlaten tuin tegenover die van ons lagen), die aan de randen rechtop zijn gezet. In de hoeken heb ik stalen L-vormige strips geklemd, waar ik de hoekbalken aan vast heb geschroefd. De stalen strips zijn aan de onderkant omgebogen, zodat ze goed aan de trottoirtegels verankerd zitten. Zie het plaatje hieronder:


Vervolgens heb ik in de moestuin geen stroom en geen werkbank, dus was het steeds zaak om een voorraad planken op maat te zagen en te schilderen, en ter plaatsen met een schroefboormachine vast zetten. Na elke stap mat ik op hoeveel planken ik nog nodig had.


Ten slotte heb ik de golfplaten ook gekregen. Ik zag ze bij iemand achter het huis liggen, en was zo brutaal om aan te bellen om te vragen of de golfplaten nog een bestemming hadden. Nee dus, maar nu wel!

Het schuurtje verdient wellicht niet de schoonheidsprijs, maar dit schuurtje heeft me alleen E10,- ofzo aan verf gekost, dus ik klaag verder niet.

Zie ook mijn andere doe-het-zelf projecten

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen