zondag 9 november 2014

kratten krabpaal

Wij hebben thuis 3 katten, die een behoorlijke aanslag op het meubilair van de woonkamer zijn. We hadden 1 redelijk grote krabpaal in de woonkamer staan, maar we merkten dat deze paal eigenlijk te klein was. Totdat we van vrienden een andere afgedankte krabpaal kregen van dezelfde kleur:

Links is de gekregen "nieuwe krabpaal", rechts is onze "oude krabpaal". Aangezien beide krabpalen dezelfde kleur hebben, leek het me een mooi experiment om ze samen te voegen tot één mega-krabpaal. Hierbij was het wel even puzzelen, want de paalstukken hebben allemaal verschillende lengtes. Tot overmaat van ramp bleek dat de bouten waarmee de palen verbonden zitten ook verschillende maten te hebben. Maar na een hoop gepuzzel heb ik er toch iets van kunnen maken: 

De middelste paal verspringt een klein stukje. Dit komt omdat ik deze palen niet aan elkaar kon maken wegens verschillende boutdiameters. Het belangrijkste is dat de katten het leuk vinden. Gelukkig valt hij zeer in de smaak. Vooral het bovenste plankje (op ongeveer 1 meter 80) en het huisje zijn erg populair. Het enige wat ik nog een keer moet doen is nieuw touw kopen...
  
Zie ook mijn andere doe-het-zelf projecten

1 opmerking:

  1. Ik kijk erg uit naar het blog over de truuk om touw te repareren of vervangen om een krabpaal. Die van ons wordt ook oud, maar ik zie niet hoe ik het kan doen. Dus die krabpaal is verhuisd naar een buiten-beeld kamer.

    BeantwoordenVerwijderen