dinsdag 7 april 2015

Plantenbak

Albert Heijn is al jaren de marktleider op het gebied van hoe-krijgen-we-kinderen-zover-dat-ze-gaan-zeuren-om-naar-onze-winkel-te-gaan-kado's. En na jaren van wuppies, welpies, smurfies en andere spul dat nu compleet met verzamelalbum in de kringloopwinkel ligt te verstoffen, hebben ze eindelijk een nuttige actie weten te bedenken: moestuintjes. 
Gelukkig hoef ik nog steeds niet naar deze irritante winkel (bij ons in het dorp is het een zeer onhandige winkel), want wij staan bekend om onze groene vingers, dus we worden overladen met tuintjes door vrienden en familie. 
Volgende stap: waar laat je de plantjes als ze groot zijn? We hebben een volkstuin, maar het is niet handig om voor een beetje bieslook of peterselie helemaal naar die tuin te fietsen. 

Dus heb ik wat pallets bij elkaar gezocht, en samen met een oude aluminium strip omgebouwd tot plantenbak: 


Dit komt prima, uit, de zijkant van ons huis is erg kaal, dus kan wel wat groens gebruiken. Het is zelfs de zuidkant, dus anders zou het een verspilling van zonlicht zijn. Ik moet nog wel even een reflector tegen die bak maken, anders ga ik geheid een keer onze auto tegen die bak parkeren.

Een paar jaar geleden heb ik trouwens nog een planten trapje gemaakt, dan kunnen mooi de grotere planten (zoals aardbeien):

Laat die zon maar komen!

Zie ook

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat iedereen de moestuintjes aan jullie geeft. Superaardig ook. Ik vind dat je er een goede plek voor hebt gemaakt!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laten wij nu ook de hele vensterbank hebben volstaan met die moestuintjes van onze vaste AH leverancier. Ik ben het met je eens, dit keer een goeie groene actie, maar het Oranje welpiesgevoel met een tweede plek als resultaat was ook niet slecht. We hebben al een paar jaar een selfmade hut in de tuin staan en nog wat pallethout over om ook wat verspeenbakken te maken. Goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen