maandag 29 juni 2015

Tuinbank

Met dit mooie weer ben ik extra blij met het afdak dat ik anderhalf jaar geleden heb gemaakt. We kunnen nu in alle weersomstandigheden buiten zitten, de kussens van de tuinstoelen blijven droog, en 's avonds blijft de warmte behouden. Tegelijkertijd kunnen we nog steeds een zonneluifel uitrollen onder het afdak, zodat het nooit te heet wordt. Nu zitten we dus lange avonden onder het afdak boekjes te lezen.

Het enige wat ik nog miste was een plek om echt comfortabel te zitten. Gelukkig had ik nog een pallet en een oude matras over. Het resultaat:

De bank ligt zo comfortabel, dat ik er al een paar keer in slaap ben gevallen! Onder de bank liggen twee halve pallets. Het hout was zo rot dat ik de planken niet meer los kon halen voor andere doeleinden, maar zolang de pallets intact blijven, zijn ze stevig genoeg:

Laat de zomer maar beginnen!

zie ook mijn andere doe het zelf projecten

3 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig idee zeg! Ik raak helemaal geïnspireerd want wij hebben hier ook nog pallets liggen. Waar heb je de matrassen vandaan?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die matras hadden we nog, het was het oude logeerbed. Als je er geen hebt, dan vraag je gewoon even rond of kijk je bij de kringloop. Zorg er wel voor dat er geen ijzerwaar inzit, zoals veren. Als de matras uit alleen schuim bestaat, dan kan je 'm met een ijzerzaag gewoon in stukken zagen.

      Verwijderen
  2. Tuinbank of bed? De dikte van het matras lijkt me wat aan de dunne kant, als je er een tijdje op zit of ligt krijg je volgens mij een houten kont? Wel een mooie plek om weer leuke stukjes te verzinnen, John Lennon zou trots op je zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen