donderdag 26 november 2015

Wat een likje verf kan doen, deel II

Na het pimpen van de keuken heb ik het even rustig aan gedaan. Er gaat immers toch best veel tijd in schilderen zitten, en in al die tijd is het huis een rommeltje. Maar met frisse moed ben ik aan de kamer begonnen. Het resultaat:

Voor de referentie, zo zag het er eerst uit:

(niet helemaal eerlijk: slechte lichtinval, slechte invalshoek enzovoorts, 
maar allas, zo doen ze het bij reclames ook;-)


Wat is er zoal gebeurd? Alle muren en plafond zijn opnieuw gesausd. Om een idee te hebben hoe hard dit nodig was, zie je op onderstaande foto het verschil tussen voor (links van het raam) en na (rechtsboven het raam):



Het bleek dat sommige hoekjes best veel schimmels hebben opgebouwd. De rede is dat we voorheen erg slechte ventilatie in huis hadden. Dankzij roostertjes in de ramen die ik het vorig jaar heb gemaakt (zie foto hierboven) is de luchtkwaliteit een stuk beter geworden. 
Het kan uberhaubt geen kwaad om eens een keer alle kasten van de muur af te halen:


Ook hier heb ik alle verwarmingsbuizen wit gemaakt. Verder moest te televisie verplaatst worden naar de andere kant van de kamer. Doordat ik 'm aan de muur heb gemonteerd, kan er een kast weg. Voor de televisie apparatuur heb ik een apart plankje gemaakt. De telefoonkabel en televisiekabel via een gat bij de plint uit de meterkast. Ik heb nu een nieuw gat gemaakt, zodat de kabels direct bij de apparaten uit komen. Geen onnodige kabels meer door de kamer! 


 Ik had er alleen geen rekening meer gehouden dat er erg weinig plek over is achter die apparaten, dus het is een flink gekrioel van kabels. Gelukkig had ik nog een kabelslang, waardoor alle kabels netjes gezamenlijk naar de tv lopen.


 Het meeste gedoe was het schilderen van de bruine wand. Hiervoor moesten heel veel meubels aan de kant. We hebben gekozen voor jade groen, lekker fris. Het kostte wel 3 lagen voordat de muur goed dekte.

Ten slotte is de mega-krabpaal verkleind. Enkele palen begonnen al zeer veel slijtsporen te vertonen. Zo ziet hij er weer toonbaar uit, en hebben we bovendien meer ruimte.
Een hele metamorfose voor pak 'em beet 150,-!

zie ook:

3 opmerkingen:

  1. Eer van jullie werk! Het ziet er prachtig uit. Kabels, wat een stofnesten zijn dat altijd.
    Gezellig zo met de donkere dagen, een opgeknapte kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een verschil inderdaad! Het oogt veel lichter en ruimer. Leuke make-over!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ja jade het is oogverblindend, maar schitterend geklust.
    Misschien had ik de vloer nog wat lichter gemaakt.

    Die verrekte snoeren laten ze ook nooit op reclames zien:-(
    Er zijn heel veel originele ideeën te verzinnen om die kabels uit het zicht te halen, kijk hier eens:

    http://www.wowzers.nl/10-briljante-tips-om-die-lelijke-kabels-weg-te-werken/

    Baas Klus

    BeantwoordenVerwijderen