woensdag 11 mei 2016

#$^%Blogger: pagina kwijtgeraakt!

Ik heb altijd gedacht dat Google alles, maar dan ook alles bewaard. Vandaar ben ik erachter gekomen dat dit niet altijd waar is. Namelijk bij Blogger...

Wat is er gebeurd?
Ik wilde een kleine aanpassing maken aan het tooltje dat ik maandag had gemaakt. Maar ik had de pagina opgeslagen toen hij in "opstellen" modus stond, en niet in "html" mode. het gevolg is dat Blogger alle Javascript uit het artikel heeft geflikkerd. Weg tool dus. Blogger doet niet aan backuppen, dus ik kon de vorige versie niet meer terughalen.

Meestal zijn er in deze gevallen websites die om de zoveel dagen het hele internet archiveren. Op deze manier kan je oude versies terugvinden. Maar deze pagina was te nieuw om al gearchiveerd te zijn.

Dus hoppa! enkele uren aan arbeid naar de haaien. Dankjewel Google! Maar niet heus...

Hulp gevraagd!

Heb je afgelopen dagen dat het tooltje bezocht om de boete te bereken bij teveel aflossen? Ik bedoel deze:

Je kunt me een groot plezier doen door het volgende te doen:
  • schakel je internet uit!
  • ga naar http://geld-is-tijd.blogspot.nl/p/boete-tool-teveel-aflossen.html 
    • Zie je het tooltje? Geweldig! Gebruik de rechte muisknop en druk op "sla op als html". En mail me dat bestand. Ik ben je eeuwig dankbaar!
  • werkt dit niet, en heb je Chrome? Zet je internet weer aan en installeer de Chrome cacheviewer. Misschien kan je het hiermee vinden.
  • Bij Firefox kan je in je zoekbalk "about:cache" intypen. Met een beetje geluk staat hij daar.
  • ik heb verder niet heel veel verstand van cache en temporary internet files. Als iemand nog andere idee├źn heeft, dan hoor ik het graag

update:

Een trouwe lezer heeft de tool uit de krochten van Google weten op te sporen, waarvoor zeer veel dank!

zie ook:
bereken de boete bij teveel aflossen

10 opmerkingen:

  1. balen, maar ik heb hem niet gebruikt nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien toch eens kijken naar het zelf hosten van je website mbv wordpress of zo, dan heb je alles zelf in de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf de boel optuigen is erg veel werk, ik verkies het om gebruik te maken van bestaande systemen. Ik heb het idee dat wordpress wel aan versiebeheer doet, misschien wordt het tijd om over te stappen.

      Verwijderen
  3. De google cache heeft nog een snapshot van je pagina, zie: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://geld-is-tijd.blogspot.nl/p/boete-tool-teveel-aflossen.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bij mij doet die link het niet, bij jou wel? ZOu je de pagina dan kunnen opslaan en doorsturen (geldistijd @ gmail.com)?

      Verwijderen
  4. Krijg telkens die Windows 10 voor mijn snufferd om te installeren, maar daar is mijn nette bookje niet sneller van geworden. Hoe zijn de ervaringen met je tooltjes onder Windows 10?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee, ik heb geen windows 10. Het is neit echt afhankelijk van je operating system, maar van je browser, denk ik.

      Verwijderen