zaterdag 13 augustus 2016

Happy left handed day!

Mijn actie van gisteren werd gewaardeerd, en kon natuurlijk niet zonder antwoord blijven. Vandaag is het namelijk internationale linkshandigen-dag, en laat ik nou net linkshandig zijn!
Tsjonge, wat zijn wij toch een romantisch stel samen:-)

Ik heb even opgezocht wat je op linkshandigen-dag hoort te doen, en dat is vooral alles met je linkerhand doen, ook voor rechtshandigen, zodat ze kunnen ervaren dat onze wereld vooral voor rechtshandigen is ingericht. Het schijnt zelfs dat linkshandigen korter leven dan rechtshandigen, omdat ze zich steeds storen aan het feit dat alles voor rechtshandigen gemaakt is. 

Waar je je niet allemaal druk over kunt maken...

Zie ook:

3 opmerkingen:

  1. Laat ik nu ook links zijn, het schijnt dat deze mensen ook socialer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn man is linkshandig en toen we jaren geleden onze eerste PC kochten wilde mijn man de muis links hebben. Dat was even wennen, maar we moesten sowieso wennen aan werken met een muis. Door de muis links neer te leggen hebben zoons en ik de motoriek van onze linkerhand meer ontwikkeld en dat is best handig :-)
    Manlief is al links en rechts tegelijk. Fijne motoriek doet hij links, de grove motoriek rechts.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Linkshandigen leven (oa) iets korter omdat ze in noodsituaties net iets langer moeten reiken naar een knopje (dat "handig" rechts zit) oid. In noodsituaties kan dat (soms) het verschil maken. Dus dat helpt neit.
    En verder zou ik niet weten waarom linkshandigen sneller sterven. Omdat ze socialer zijn en dus sociaal gedrag (in de horeca met alchohol en junk food) vertonen? Kweetniet. Mijn man is ook linkshandig. Ik kan veel links, zelfs (grof) zagen en tandenpoetsen, kwam ik achter van de zomer toen ik mijn rechterhand door een wondje een week onbruikbaar was. En manlief kan veel rechts. Dus wij zijn heel handig, en das fijn bij n grote verbouwing!

    BeantwoordenVerwijderen